پایگاه جامع مـــداح

پایگاه جامع مـــداح

این پایگــاه به طور مستقیم با مداح اهلبیت، حاج ابوذر بیوکافی در ارتباط نمی باشد.
مدیریت این پایگــاه از استان خوزستان انجام می شود.
---------------------
برای دسترسی راحت به مداحی دلخواه، از منـــوی طبقــه بنــدی موضــوعی در زیــر و یا کلمات کلیدی استفاده کنید.

آخرین نظرات

چرا حاج ابوذربیوکافی؟!

چند روز به شروع دهه اول محرم سال 91 مونده بود، دلها بد جور بی قراری می کردن ؛

این وسط هیئت ها هم هرکدوم هیاهو خاصی داشتن ؛

هیئت ما هم همینطور، جلسه پشت جلسه برا اینکه امسال چکار کنیم که بهتر نوکری آقا رو بکنیم...؟

تقریبا زیاد اهل وبگردی هستم،

همون روزا بود که داشتم توی سایتای مختلف گشتی میزدم،

به سایت عصر انتظار رفتم تا از تصاویر لایه بازی که میزاره بتونم استفاده کنم برای طراحی بنر هیئت و مسجد،

یه دفعه یه تصویری سمت راست این سایت چشمم رو گرفت که نوشته بود:

دانلود سرود های پایانی هیئت

سریع کلیک کردم، به نظرم ایده ی خوبی اومد که بتونیم توی هیئت امسال اجرا کنیم،

سریع دانلود کردم دو سه تا مداحی و کلیپی که تو اون قسمت گذاشته بودن،

دوتاش رو مهدی سلحشور می خوند و دوتای دیگش یه مداحی که بار اول بود اسمش رو شنیده و دیده بودم،

یعنی حاج ابوذر بیوکافی ؛

توی جلسه فردا که با بچه ها داشتیم این کلیپا رو اوردم و با لب تاپ حمزه رفیقم گذاشتم برا بچه ها،

عجیب بود،

با اینکه حاج مهدی سلحشور مداح معروف تری بود، اما همه بچه ها مجذوب کلیپ ها و مداحی های اون مداح ناشناخته شده بودن؛

ازم سوال کردن، محمد اسم این مداحه چیه؟  منم گفتم: حاج ابوذر بیوکافی!

این واکنش خوب بچه ها به مداحی های بسیار زیبای این مداح بزرگوار و البته علاقه ای که خودم پیدا کرده بودم باعث شد که در مورد ایشون بیشتر توی اینترنت جستجو کنم.

خدارو شکر هیئت این مداح خوب یک سایت قوی داشت که آثار دو سال اخیر رو تونستم از سایتشون دانلود کنم.

مداح هیئتمون، آقا احمدرضا هم از مداحی های حاج ابوذر خیلی خوشش اومده بود و توی همین محرم امسال از مداحی های ایشون زیاد استفاده می کرد برای مراسماتش.

دهه اول محرم گذشت و از اونجایی که هیئت و مسجد ما همیشه شب های آخر صفر و ویژه مراسم می گرفت ، شروع کردیم به برنامه ریزی برای اون مراسم.

مراسم بزرگی توی ذهنمون بود؛

برای  بزرگ شدن مراسم نیاز به دعوت سخنران و مداح بزرگ داشتیم؛

هرچند حاج ابوذر بیوکافی برای مردم شهر ما ناشناخته بودن اما خوبی سبک ها و مداحی های این بزرگوار همه رو توجیح کرد که همه ی عزم خودمون رو جزم کنیم برای دعوت ایشون برای مراسم شبهای پایانی صفر.

اوایل احتمال ضعیف می دادیم که حاج ابوذر وقت اومدن توی اون ایام رو داشته باشن یا اینکه دوری مسافت مانع ایشون بشه اما ، چون بزرگواری و معروف بودن ایشون تا حدودی برای ما مشخص شده بود و اینکه ایشون همه جای ایران میرن برای اجرای برنامه.

بالاخره با عنایت خداوند از طریق ایمیل و تماس تلفنی موفق شدم با ایشون رابطه بزنم و این بزرگوار هم همان اول با کمال رغبت پذیرفتن، این در حالی بود که مطمئن بودیم ایشون اسم شهرستان ما رو برای اولین بار شنیده بودن!

بالاخره مراسم شبهای پایانی صفر91 با تمام مشکلاتی که بود مهیا شد و همه منتظر حضور حاج ابوذر بیوکافی در شهرستان.

حاج ابوذر تشریف اوردن و من فقط توی چند تا بند از ویژگی های ایشون میگم:


:: در لحظه ورود به فرودگاه بین المللی اهواز، بنده و چند تا از دوستان به استقبال ایشون رفتیم، حدود ربع ساعتی از وقت اذان مغرب می گذشت، لحظه ای که حاج ابوذر اومد، سلام گرمی کردم و جواب گرم تری از ایشون شنیدم و کلی تحویل گرفت. و بعدش خیلی سریع و با حالت سراسیمه و عجله گفت: آقا نماز خونه کجاست؟! اول نماز بعد حرکت سمت شهرتون...


:: توی ماشین وقتی که از فرودگاه به سمت شهرمون که حدود یک ساعتی را بود راه افتادیم، چندین مرتبه تلفن همراهشون زنگ خورد و حاج ابوذر هم با روی باز جواب همشون رو می داد. یکی از این تماسا که خیلی نظر من رو جلب کرد پسر کوچک برادرشون بود که سن خیلی کمی داشت، و تماس گرفته بود و برای حاج ابوذر مداحی می خوند!!! مداحی می خوند و از عموش(ینی حاج ابوذر) نظر می خواست!  حاجی هم با نهایت روحیه هم خونی می کرد با این پسر بچه و تشویقش میکرد. اونجا بود که فهمیدم فقط روحیه و اخلاق فوق العاده این بزرگوار در محیط خانواده باعث می شه که پسر کوچک برادرش اینگونه مجذوبش شود و تماس بگیره و مداحی براه عموش بخونه!!!


:: قبل از حضور ایشون، اختلاف بر سر مداح اوردن زیاد بود. مخصوصا روحانیون و امام جمعه محترم شهرستانمون که حساسیتی به این قضایا و احتمالا ذهنیت بدی نسبت به مداحانی که سبک های نادرست را جدیدا رایج کرده اند داشت. من که تحقیق کامل کرده بودم و حتی کلیپ های تصویری هیئت اصلیشون رو دیدم و به متن شعر ها دقت زیادی می کردم مطمئن بودم حاج ابوذر از جنس مداحان ناب و ولایی کشور است و بدون شک آنگونه مداحی می کند و سبک هایش را اجرا می کند که مورد پسند اهلبیت است. هر طور شد قانع شدند و حاج ابوذر آمد.  شخصیت و روحیه بی نظیر ایشان در برخود با همه ، اجرای با صلابت و سنگین و سبک نو که همه را حیرت زده کرد، اجرای بی نظیرش در روز اول در مراسم نماز جمعه شهرستان و... نظر همه را تغییر داد. تا جایی که همه ی این بزرگواران بعد از دیدن حاج ابوذر لب به تمجید وی باز کردند و گفتند: بدون شک بهترین مداح موجود  و ممکن را دعوت کردید... .


::  سه روز توفیق میزبانی حاج ابوذر رو داشتیم. توی این سه روز با دوستان مسجد و هیئت که تعدادمون حدود شش، هفت نفر بود مدام با حاج ابوذر هم صحبت می شدیم و جذابیت و کلام زیبای ایشون برای همه دوستان بسیار آموزنده بود و از همه چیز مهمتر و واضحتر که در کلام حاج ابوذر به چشم می خورد ، تقوا و ایمان مثال زدنی بود که هر کسی را مجذوب خودش می کرد.

یادم نمی رود بعد از مراسم نماز جمعه وقتی از یک مومن بسیار ارزشمند و با تجربه در رابطه با مداحی حاج ابوذر سوال کردم به من گفت:  با دیدن این جوان ، همان اول بدون اینکه به جای اصلی روضه برسد اشک از چشمانم سرازیر شد،  دلیل سرازیر شدن زود هنگام اشکم وجود تقوا و ایمان بسیار بالا در چهره و صدای این مداح و جوان بود که هرکسی را تحت تاثیر قرار می داد... .


:: البته روحیه شاد و شوخی طلب ایشون در اکثر موارد بسیار جالب و عالی بود.


:: بسیار خصوصیات و حرفهایی شنیدنی از این مداح بزرگوار هست که به خاطر کوتاه تر شدن کلام فعلا پسنده می کنم ولی جامع اونها رو می تونم توی جمله ی یکی از دوستانم که حاج ابوذر سه روز در خانه این دوستم اسکان داشت ، خلاصه کنم. دقیقا یادمه این دوست ما آقا حمزه با همین اصطلاح گفت:

خدا خیر بده این حاج ابوذر رو، یعنی دقیقا من کل این سه روز 24 ساعت زیر نظرش داشتم، نه توی کلامش، نه توی حرکاتش، نه توی کاراش ، تو ی هیچی از این بشر من نتونستم یک نقطه ضعف کوچیک پیدا کنم...!!!




چرا این شیوه برای مطالب؟!

شیوه مطالب این پایگاه به صورتی است که همه امکانات لازم را به صورت آماده برای یک مداح اهلبیت که می خواهد از سبک ها و شعر های مناسب برای مداحی های خود استفاده کند فراهم است.

توجه بیشتر به متن و مفهوم شعرها هدف دیگری است که سبب انتخاب این شیوه شد.

از اهداف دیگه می تونیم به بهتر دیده شدن قطعات مداحی مختلف اشاره کنیم. چرا که در هر پست روی یک مداحی و قطعه خاص مانور داده می شود و مشخصات کلی اون اثر به صورت خاص دیده می شه.




درباره خودم!

محمد.ن ، 19 و اندی ساله!

ساکن شهرستان هفتکل ، استان خوزستان - هم دانشجو و هم طلبه!

بعضی مهارت ها:  طرح گرافیک ، طراح وب سایت ، مربی تربیتی و... 

این پایگاه وابسته به: مسجد جامع حضرت حجّت(عج) شهرستان هفتکل